ساخت 47 اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 47 اقامتگاه بوم گردی در استان ساخته می شود.

ساخت 47 اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، محمود باقری در بازدید از پروژه های گردشگری شهرستان دنا به همراه وبلاگ دبستانیها افزود: این طرح ها برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.

وی اعلام نمود: در راستای احداث این اقامتگاه ها به هر واحد 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که تا به امروز یکی واحد بوم گردی این تسهیلات را دریافت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: این واحد بومی نخستین واحد بوم گردی استان بود که امسال در شهر سی سخت راه اندازی شد.

باقری با بیان این که پنج واحد دیگر نیز در مرحله تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات هستند، شرح داد: در این واحدهای بوم گردی، اماکن سنتی با کمترین دخل و تصرف بهسازی می شوند.

وی با اشاره به شرایط ایجاد یک واحد بوم گردی در استان یادآور شد: واحدهای بوم گردی باید حداقل پنج اتاق با معماری قدیمی داشته و در ساخت آنها از مصالح قدیمی استفاده شده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت 47 اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 47 اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید