روستا های اطراف کرج

به گزارش وبلاگ دبستانیها، خبرگزاری خبرنگاران- شهرستان کرج که مرکز استان البرز هم می باشد، یکی از کلان شهر های ایران به تعداد می رود؛ کلان شهر کرج از نظر جمعیت در میان کلان شهر های خاورمیانه، با داشتن حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت، در رتبه بیست و دوم قرار گرفته است. در اطراف این شهرستان که در ارتفاع 1300 متری از سطح دریا قرار گرفته است، روستا های خوش آب و هوایی بسیاری هم وجود دارد؛ ما در این مطلب قصد داریم به آنالیز مهم ترین روستا های اطراف شهر کرج بپردازیم و آن ها را به شما معرفی کنیم.

روستا های اطراف کرج

روستا های برغان، ولایت رود، سنقر آباد، واریان، کند، کلوان، فرخ آباد و بعلاوه روستای ارنگه، از جمله مهم ترین و پر جهانگرد ترین روستا های اطراف شهرستان کرج به تعداد می فرایند؛ اگر شما هم قصد یک سفر کوتاه مدت به استان البرز را دارید و یا در شهر تهران زندگی می کنید و می خواهید برای داشتن یک آخر هفته خوب به این شهرستان بیایید، حتما باید به بازدید از یکی از روستا های اطراف این شهرستان که نام هشت تا از آن ها را ذکر کردیم بپردازید.

قبل از آن که بخواهیم در ارتباط با جاذبه های گردشگری تعدادی از این روستا ها صحبت کنیم، باید بیان کنیم که شما می توانید در حین سفرتان به هر کدام از این روستا ها، از روستای آتشگاه کرج هم بازدید کنید. قدمت این روستای کوهستانی که در بیست کیلومتری شهر کرج واقع شده است، به زمان اشکانیان و ساسانیان بر می گردد؛ روستای آتشگاه کرج در فصل زمستان به علت قرار گیری اش در منطقه کوهستانی، جامه سفید به تن می نماید.

روستای برغان

آب و هوای روستای برغان به علت قرار گیری این روستا در رشته کوه های البرز، در تابستان معتدل و در پاییز و زمستان هم سرد می باشد؛ بعلاوه در فصل بهار هم این روستا از آب و هوای معتدلی برخوردار است. روستای برغان که از شهرستان کرج تقریبا 13 کیلومتر فاصله دارد، یکی از مهم ترین روستا های اطراف شهر کرج به تعداد می رود. از سوغاتی های معروف این روستا می توان به آلوی برغان، عسل، توت و لبنیات اشاره کرد .

روستای ولایت رود

می توان گفت مهم ترین چیزی که باعث شده است روستای ولایت رود به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل گردد، آب و هوای پاک این روستا، وجود چشمه های پر آب، وجود منظره ها طبیعی بسیار زیبا و بعلاوه طبیعت بکر و فوق العاده ولایت آباد می باشد. جالب است بدانید که پیست اسکی دیزین در نزدیکی این روستا قرار گرفته است و شما می توانید بعد از گشت و گذار خود، از پیست دیزین هم تماشا نمایید.

روستای سنقر آباد

این روستا با شهرستان کرج حدود بیست کیلومتر فاصله دارد؛ لهجه البرزی شیرین مردم این روستا، سرسبز بودن منطقه ها سنقر آباد در فصل بهار و بعلاوه وجود انبوه درختان آلو، گلابی، سیب و هلو، از جمله ویژگی هایی است که این روستا دارد.

روستای واریان

در حین این که جهت کرج به سمت چالوس را می پیمایید، حتما از روستای واریان هم رد می شوید؛ جاذبه های طبیعی و گردشگری موجود در این روستا باعث شده است تا از روستای واریان، به اسم یکی از تفرجگاه های جهانگردی شهرستان کرج یاد گردد.

سفری یک روزه به روستا های خوش آب و هوای کرج

برای همه ما هم پیش آمده است که به علت داشتن مشغله زیاد، قادر به مسافرت رفتن های طولانی نبوده ایم؛ در این شرایط تنها یک مسافرت یک روزه کوتاه می تواند خستگی هفته ما را از تن به بیرون ببرد. چیزی که ما به شما توصیه می کنیم این است که بدون درنگ، اقدام به

اجاره ویلا در کردان کرج

شاید شما هم تا به حال نام روستای کردان را هم شنیده باشید! روستای کردان که چند سالی است به یکی از پر مخاطب ترین روستای های اطراف کرج تبدیل شده است، از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز می باشد. کردان که در فاصله 25 کیلومتری شهر کرج قرار گرفته است، به سبب موقعیت جغرافیایی خاص خودش، از آب و هوای بسیار مطلوب و طبیعت بسیار بکری برخوردار می باشد. این روستا جاهای تماشای بسیار زیادی دارد؛ از جمله این مکان ها می توان به مقبره امامزاده حسین (ع)، برج مقبره کردان، پل بانو صحرای کردان و بعلاوه دهکده تفریحی کردان اشاره کرد.

اگر شما تصمیمتان را برای سفر به کردان گرفته اید، می توانید شب را در یکی از ویلا های این روستا بگذرانید. بعضی از اهالی روستای کردان در فصل های گردشگری مانند فصل تابستان، خانه های خود را به گردشگران اجاره می دهند؛ بعلاوه شما می توانید از اقامتگاه های موجود در این روستا که اتفاقا چند سالی است مخاطب بسیار زیادی پیدا نموده اند، استفاده نمایید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "روستا های اطراف کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستا های اطراف کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید