روزنامه نگار ترک: اعتماد اردوغان به پوتین از دست رفته است

به گزارش وبلاگ دبستانیها، روزنامه نگار نزدیک به کاخ ریاست جمهوری ترکیه ادعا کرد که مختصات منطقه ای از ادلب که توسط جنگنده های دولت سویه هدف قرار گرفته است قبلاً توسط ترکیه به روسیه اعلام شده بود که منجر به کشته شدن 33 نظامی ترک شد.

روزنامه نگار ترک: اعتماد اردوغان به پوتین از دست رفته است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دبستانیها، بازتاب کشته شدن 33 نظامی ترکیه در ادلب توسط جنگنده های سوری و روسی همچنان ادامه دارد.

در حالی که واکنش ها به عدم پاسخگویی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با وجود گذشت دو روز از حمله ای که ترکیه را به لرزه درآورد، همچنان ادامه دارد، عبدالقادر سلوی روزنامه نگار نزدیک به کاخ ریاست جمهوری از تحرکات اردوغان در شب حمله نوشت.

عبدالقادر سلوی در سرمقاله امروز (29 فوریه) خود در روزنامه حریت از برگزاری 6 ساعته جلسه شورای امنیت ترکیه به ریاست اردوغان اطلاع داد.

سلوی به ادعای روس ها مبنی بر اینکه مختصات نیروهای ارتش ترکیه در ادلب به ما داده نشده بود واکنش نشان داد و نوشت: مختصات نیروهای ترکیه در ادلب 3 روز پیش از 27 فوریه به مقامات روسی اطلاع داده شده بود.

روزنامه نگار معروف ترکیه در مورد جلسه 6 ساعته شورای امنیت ترکیه نوشت: در حالی که جلسه شورای امنیت در حال برگزاری بود، مجوز برداشته شدن موانع ورود پناه جویان به اروپا صادر شد. این در حالی است که این مجوز فقط برای 24 ساعت نبوده بلکه به مدت یک ماه پابرجا خواهد بود و پناه جویان می توانند در این یک ماه بدون هیچ مانعی وارد اروپا شوند.

سلوی در واکنش به سخنان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر اینکه در مختصات منطقه ای که به ما در مورد حضور نیروهای تروریستی داده شده بود، اطلاعاتی در مورد حضور نیروی کشته شده ترک در آن منطقه داده نشده بود نوشت: وزارت دفاع روسیه دریافت اطلاعات از مختصات نیروهای ترک را تأیید می نماید و خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه نیز با تکذیب ادعای لاوروف اظهار نموده است: با وجود اعلام مختصات نیروهای متحد ترکیه به مقامات نظامی روسی جهت هماهنگی، این حمله اجرا شده است.

اسناد مرکز هماهنگی نیروهای مسلح روسیه این ادعای آکار را تأیید می نماید به طوری که در ساعت 8:57 روز 23 فوریه مختصات نیروهای متحد ترکیه به اطلاع طرف روسی می رسد و 17 دقیقه بعد یعنی در ساعت 9:14 این اطلاعات به وسیله تلفن تأیید می گردد.

در حملات روز 27 فوریه که منجر به از دست دادن 33 نفر از نظامیان ترک شد، روسیه دو بار به سوریه در مورد عدم حمله هشدار می دهد اما با این وجود جنگنده های بشار سوریه بدون توجه به هشدارهای روسیه حتی آمبولانس ها را هم هدف قرار می دهند.

نکته قابل تأمل در یادداشت عبدالقادر سلوی، هدف قرار دریافت منطقه ای از ادلب توسط جنگنده های دولت سویه است که مختصات آن قبلاً توسط ترکیه به روسیه اعلام شده بود که منجر به کشته شدن 33 نظامی ترک شد.

سلوی در سرانجام با انتقاد از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نوشت: اقدامات روسیه در مورد ادلب باعث شده که اعتماد رئیس جمهور اردوغان نسبت به ولادیمیر پوتین از دست برود. اردوغان به قولی که به پوتین داده بود عمل کرد اما پوتین در مورد ادلب دوگانه رفتار می نماید، به طوری که عملکرد پوتین از صندلی ریاست جمهوری به مأمور کاگ ب تنزل یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روزنامه نگار ترک: اعتماد اردوغان به پوتین از دست رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه نگار ترک: اعتماد اردوغان به پوتین از دست رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید