خبرنگاران 14 هزار شی تاریخی استان اردبیل ثبت شد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تا سال 96 حدود سه هزار و 500 شی تاریخی در مخازن موزه های این استان ساماندهی و در سامانه جام به ثبت رسیده بود که این تعداد هم اکنون به هشت هزار شی تاریخی افزایش یافته است.

خبرنگاران 14 هزار شی تاریخی استان اردبیل ثبت شد

نادر فلاحی روز شنبه اظهارداشت: ساماندهی و ثبت شناسنامه حدود 2 هزار و 500 شی دیگر نیز از روزهای آینده شروع می گردد که امیدواریم تا ابتدای تابستان سال آینده به اتمام برسد.

وی اضافه نمود: همچنین برای نخستین بار در طی 30 سال گذشته انبارگردانی تمامی مخازن موزه های استان در امسال انجام گرفت که در مجموع 14 هزار شی تاریخی به ثبت رسیده است.

فلاحی با اشاره به اینکه با شناسنامه دار شدن 2 هزار و 500 شی دیگر در سامانه جام میزان آثار ثبتی در این سامانه به 10 هزار و 500 مورد خواهد رسید، گفت: با این کار بیش از نیمی از اشیای موجود در مخازن استان در سامانه جام به ثبت خواهد رسید.

او با تاکید بر اهمیت حفاظت و صیانت از این آثار در حفظ تمدن و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان و استان اردبیل، اضافه نمود: امیدواریم با سرعت بخشیدن به این فرایند تا سال 1400 تمامی اشیای تاریخی موجود در موزه های استان در سامانه جام ثبت و دارای شناسنامه باشند.

استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می باشد. مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معروف ترین اثر تاریخی اردبیل می باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.

استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان شناسی ، صنایع دستی ، مردم شناسی ، چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ، موزه صارم السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان شناسی شهرستان مشگین شهر و موزه باستان شناسی خلخال است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 14 هزار شی تاریخی استان اردبیل ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 هزار شی تاریخی استان اردبیل ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید