تاج توپ را به زمین وزیر انداخت ، ویلموتس را سلطانی فر معرفی کرد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، تاج در مورد اینکه چه کسی ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرد پای وزیر ورزش را وسط کشید.

تاج توپ را به زمین وزیر انداخت ، ویلموتس را سلطانی فر معرفی کرد

به گزارش وبلاگ دبستانیها در حالی که این روزها نقدها از مهدی تاج برای عقد قرارداد سنگین با مارک ویلموتس به دلیل لو رفتن مبلغ این قرارداد به بالاترین حد خود رسیده است بالاخره تاج به حرف آمد و در گفت و گو با بخش خبری صدا و سیما مدعی شد که ویلموتس را وزیر ورزش به او معرفی نموده است. رییس سابق فدراسیون البته مبلغ قرارداد سنگین ویلموتس را تایید کرد و در این بخش خبری توضیحی از او در مورد چرایی این قرارداد خواسته نشد. گزارشی که بیشتر شبیه به تطهیر رییس سابق فدراسیون فوتبال در مورد این قرارداد جنجالی بود.

تاج در مورد اینکه سرمربی بلژیکی را چه کسی به او معرفی نموده گفت : آقای وزیر نامه ای خطاب به ما نوشت که در آن ویلموتس و دو مربی دیگر را به ما معرفی نموده بودند. ویلموتس، رنارد و لوپتگی سه گزینه ای بودند که به ما معرفی شدند.

تاج در مورد اینکه چه کسی این سه گزینه را به وزیر ورزش معرفی نموده بود گفت: مرکز فرهنگی ایران و هلند این سه مربی را به وزیر معرفی نموده بودند و گفته بودند که این سه گزینه بهترین هستند! وزیر هم در نامه ای به ما نوشته بود که آقای تاج جهت بهره برداری برداری لازم!

تاج درواقع با این اظهار نظر مسئولیت یکی از ناکارآمدترین سرمربیان تاریخ فوتبال ایران را به گردن وزیر انداخت. ماجرایی که البته تا زمان داشتن مسئولیت ریاست فدراسیون مطرح نشده بود.

تاج همچنین با اشاره به پرداخت دستمزد ویلموتس توسط شرکت شستا، گفت: ما به ستاد مقابله با تحریم نامه زدیم که معاون اول رئیس جمهور و 9 وزیر هیأت دولت هم حضور دارند. در نامه ارسالی به ما نوشته شد که پرداخت دستمزد تیم ملی فوتبال از محل منابع شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی انجام خواهد شد و فدراسیون این پول که به عنوان قرض دریافت نموده، از محل مطالباتش در فیفا می دهد. هر وقت پول ما در فیفا آزاد شد آن را پرداخت می کنیم.

رئیس پیشین این فدراسیون درباره خبری مبنی بر این که دستمزد بادیگارد ویلموتس هم از سوی فدراسیون فوتبال پرداخت شده است، اظهار کرد: ویلموتس یک نفر را به عنوان مسئول دفتر به ایران آورد که روزنامه ای اسمش را بادیگارد گذاشت. روزنامه گفت بادیگارد و همه از فردا او را بادیگارد نامیدند.

تاج درباره استفاده از یک خودروی لوکس متعلق به شرکت بنز برای ورود ویلموتس به تهران، اظهار داشت: بنز را هم یک بار برای او گرفتیم که آن هم مربوط به روز ورود او به ایران است. این سوالی است که باید 50 بار به آن جواب دهیم. این ماشین هنوز هم است و برای کی روش هم از آن استفاده نموده بودیم. برای او خانه نگرفته بودیم و در هتل اقامت داشت.

وی همچنین درباره ادعای ویلموتس در کمیته انضباطی فیفا مبنی بر این که فدراسیون فوتبال سرش کلاه گذاشته و قراردادهای متفاوتی را در ایران و بلژیک امضا نموده است، توضیح داد: او و وکلایش قرارداد را خواندند و ما هم سر کسی کلاه نمی گذاریم. وکلای او هم این قرارداد را خواندند. او دنبال پول است. نکته عجیب این است که در داخل کشور به جای دفاع از ما می گویند که باید پول ویلموتس را بدهیم.

تاج در ادامه مدعی شد که ویلموتس باید 300 هزار یورو به این فدراسیون بازگرداند و گفت: ما به عنوان حسن نیت مبلغ اضافه ای را به او پرداخت نموده بودیم و الان طلبکار هستیم. او نمی تواند از ما غرامت بگیرد.

وی درباره حضور آقازاده ها در اطراف فدراسیون فوتبال، گفت: کسی آقازاده ای را به ما معرفی نکرد. راجع قرارداد ویلموتس آقازاده ای حضور نداشت.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره ورود سازمان بازرسی کل کشور برای آنالیز این قرارداد، گفت: خیلی اتفاق خوبی است. برای استقلال و پرسپولیس هم خودشان جواب می دهند.

تاج با بیان این که تیم ملی می تواند به جام جهانی صعود کند، اظهار کرد: با همین تیم به جام جهانی می رویم. مربی ایرانی هم می تواند به جام جهانی صعود کند.

با این همه سوال اصلی اینجاست که مرکز فرهنگی ایران و هلند کجای این معادله میتواند جا داشته باشند و اساسا انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چه ارتباطی با چنین مرکزی دارد.

به هر حال پشت پرده چنین قرارداد سنگینی و بی ثمری احتیاج به آنالیز بیشتر خواهد داشت. شاید در آینده حقایق بیشتری از این قرارداد فاجعه بار و افراد پشت پرده آن نمایان گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تاج توپ را به زمین وزیر انداخت ، ویلموتس را سلطانی فر معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج توپ را به زمین وزیر انداخت ، ویلموتس را سلطانی فر معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید