بوی بد یخچال به کمک نانومواد رفع می شود

به گزارش وبلاگ دبستانیها، یک شرکت ایرانی با استفاده از گرانول های حاوی نانومواد، خواص آنتی باکتریال در یخچال فریزر ایجاد کرده که به رفع بوی نامطبوع یخچال و افزایش زمان ماندگاری میوه و سبزیجات در یخچال می شود.

بوی بد یخچال به کمک نانومواد رفع می شود

به گزارش گروه فناوری وبلاگ دبستانیها، هرچند یخچال برای حفظ و نگهداری مواد غذایی استفاده می شود، اما محیط داخل یخچال فریزر ها می تواند محل رشد عوامل بیماری زا باشد. در صورت نگهداری طولانی مدت مواد حساس درون یخچال، گاهی بوی نامطبوع در یخچال ایجاد می شود و همچنین رشد باکتری ها می تواند موجب فساد مواد غذایی شود.

برای حل این مشکل یک شرکت ایرانی از مستربچ های حاوی نانوذرات استفاده می کند. این شرکت برای یخچال فریزر های دوقلو و سایدبای ساید خود پیروز به دریافت گواهی نانومقیاس شده است.

براساس آزمایش های اجرا شده، استفاده از گرانول های حاوی نانومواد باعث بهبود خواص آنتی باکتریالی یخچال شده به طوری که با حضور این نانومواد میزان فعالیت ضدباکتریایی یخچال های شرکت کلور ایرانیان شرق مطابق با استاندارد ملی اندازه گیری فعالیت ضدباکتریی بر روی سطوح پلاستیکی و سایر سطوح نامتخلخل به شماره 10900 ISIRI را افزایش داده و در نتیجه عملکرد خواص آنتی باکتریال پیروزیت آمیز بوده است.

بدنه این یخچال ها از پلیمر هایی مانند ABS و PP ساخته می شود که نانوذرات در این پلیمر ها قرار دارند. این شرکت از گرانول های حاوی نانوذرات اکسیدروی استفاده کرده است، این نانوذرات می توانند به زدایش بیش از 99 درصد از باکتری های گرم منفی و مثبت کمک کنند و همچنین مانع از تشکیل کپک و قارچ در یخچال می شوند.

از این مستربچ های حاوی نانوذرات در بخش های مختلف یخچال نظیر قفسه ها و مخازن میوه یخچال، ظروف نگهدارنده رب و کیسه های بسته بندی مواد غذایی بر پایه ABS و PP می توان استفاده کرد.

لازم به ذکر است نانوذرات در پلیمر اولیه بدنه این یخچال مورداستفاده قرار گرفته اند و به همین دلیل رهایش نداشته و وارد مواد غذایی نمی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بوی بد یخچال به کمک نانومواد رفع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوی بد یخچال به کمک نانومواد رفع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید