بسیاری از بناها و آثار تاریخی در طول سالیان قبل دچار بی برنامگی شده اند

به گزارش وبلاگ دبستانیها، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بسیاری از بناها و آثار تاریخی در طول سالیان قبل دچار بی برنامگی شده اند.

بسیاری از بناها و آثار تاریخی در طول سالیان قبل دچار بی برنامگی شده اند

محمد حسن طالبیان، مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین نکوداشت یک سده فعالیت های باستان شناسی در مجموعه هگمتانه با اشاره به اینکه کارهای ثبت جهانی این مجموعه ارزشمند در حال اجرا است، بیان نمود: در سالهای گذشته در این مجموعه اشکالات و موانعی ایجاد شده که باید برطرف شوند و این موضوع در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: منظور از همدان تنها تپه هگمتانه نیست بلکه کل شهر همدان باارزش است و پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان نشان دهنده ارزش یکپارچه همدان است.

طالبیان اضافه نمود: میراث ملموس مانند ارزش های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و میراث ناملموس مانند رویدادها، خاطرات، زبان، رفتار و فرهنگ همدانی همگی در پرونده فوق می گنجد که نشان از ارزشمند بودن همدان دارد و باید حفاظت شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از بناها و آثار تاریخی در طول سالیان قبل دچار بی برنامگی شده، توضیح داد: اگر در گذشته دانش امروز را داشتیم، پرونده ثبت جهانی یک اثر 24 سال معطل نمی ماند، چرا که میراث جهانی یک اصالت است.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: به عبارت دیگر اگر دانش امروز را در گذشته داشتیم، باید به سمت شهرهای تاریخی می رفتیم و اگر این شهرها را در اولویت قرار می دادیم، امروز مشهد و کرمان و همدان از دست نرفته بودند.

منبع: همگردی

به "بسیاری از بناها و آثار تاریخی در طول سالیان قبل دچار بی برنامگی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از بناها و آثار تاریخی در طول سالیان قبل دچار بی برنامگی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید