اعتراف جنجالی؛ پرچم اشتباه من باعث جدایی این چهره مشهور از استقلال شد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، یاری داور فوتبال کشورمان با انتقاد از قانون نو کمیته داوران گفت: چرا این کمیته بر اساس تاریخ میلادی تصمیم گیری نموده است؟

اعتراف جنجالی؛ پرچم اشتباه من باعث جدایی این چهره مشهور از استقلال شد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، مهدی عالیقدر درباره اینکه داوران به علت رسیدن به سن 45 سالگی دیگر نمی توانند در مسابقات فوتبال قضاوت نمایند، گفت: دو ماه پیش به دوستان در کمیته داوران گفته بودم که دیگر نمی خواهم قضاوت کنم. از آنها خواستم فینال جام حذفی را به من بدهند اما کم لطفی کردند و با آوردن بهانه همیشگی که دربی را باید داوران بین المللی قضاوت نمایند، قضاوتی به من ندادند، در صورتی که زمانی درخواست فینال جام حذفی را دادم تعیین نبود پرسپولیس و استقلال به فینال راه پیدا می نمایند. در نهایت نیمه نهایی جام حذفی را به من دادند.

وی اضافه کرد: از همه کسانی که در این سال ها برای من زحمت کشیدند، تشکر می کنم. شاید برای دومین بار در تاریخ سال های قضاوتم مصاحبه می کنم. از دور دوم لیگ برتر تا الان در مسابقات فوتبال حضور دارم و بالای 240 تا 250 قضاوت نموده ام. هیچ وقت علیه مسئولان صحبت های انتقادی مطرح نکردم.

یاری داور فوتبال کشورمان با اشاره به قانون تازه درباره سن بازنشستگی داوران توضیح داد: بحث اصلی من سن اعلام شده از سوی کمیته داوران است. چرا باید بر اساس تاریخ میلادی این تصمیم چالش برانگیز را بگیرند؟ فیفا چند سال است که محدودیت سنی را برداشته است. آقایان مدعی هستند مصوبه ای دارند که داوران در سن 45 سالگی نمی توانند قضاوت نمایند. با توجه به درخواست برای کناره گیری بحثی ندارم ولی داورانی بودند که تمایل داشتند همچنان قضاوت نمایند. این افراد هنوز 45 سالگی شان به خاتمه نرسیده است.

عالیقدر عنوان نمود: مصوبات داخلی آقایان با فیفا فرق دارد. با تاریخ میلادی، کسانی که متولد ماه های تیر و مرداد هستند، متضرر می شوند. باید متولدین اول فروردین سال 1357 اعلام می شد نه اینکه بر اساس میلادی و آن هم 48 ساعت مانده به شروع تست های جسمانی داوران اعلام می کردند. لیگ برتر، هر سال تقریباً از مرداد ماه شروع شده است. دوستانی که در کمیته داوران حضور دارند چطور به این نتیجه رسیدند که داوران از تاریخ اعلام شده نباید قضاوت نمایند؟ چرا اول سال میلادی را در نظر گرفتند؟

این یاری داور ادامه داد: 28 سال در فوتبال ایران و 19 سال در لیگ برتر قضاوت کردم و در سه دربی نیز حضور داشتم. آیا شأن داوران این گونه است که بعد از این همه سال هیچ تدارکی برای خداحافظی او نبینند و تقدیر نشوند؟ من نیازمند گلدان و قاب عکس نیستم و بحثم احترام است. دو ماه پیش اعلام کردم که دیگر قضاوت نمی کنم ولی کمیته داوران به خودش زحمت نداد که تقدیر کند. دوستانی که در کمیته داوران حضور دارند نسبت به انتقاد و مصاحبه گارد می گیرند. هر کسی با آنها همسو باشد، همراهی اش می نمایند ولی اگر همسو نباشد، او را کنار می گذارند.

عالیقدر در مورد اینکه چه حرف ناگفته ای درباره قضاوت هایش در این سال ها دارد گفت: شاید مرگبارترین اشتباه من مربوط به قضاوت ملاقات استقلال - ذوب آهن در لیگ هفدهم باشد. علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بود و آفساید اشتباهی گرفتم که میلی متری بود هر چند بعضی کارشناسان گفتند آفساید نبود. بازی مساوی شد و منصوریان از سرمربیگری استقلال کنار رفت. فاصله بین عشق و نفرت، پرچم یاری داور یعنی من بودم. بعدها با منصوریان حرف زدم و همدیگر را حلال کردیم. شاید به نوعی پرچم آفساید من باعث برکناری منصوریان شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اعتراف جنجالی؛ پرچم اشتباه من باعث جدایی این چهره مشهور از استقلال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف جنجالی؛ پرچم اشتباه من باعث جدایی این چهره مشهور از استقلال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید