احتمال استعفای اتمر در پی افزایش دخالت ها در وزارت خارجه افغانستان

به گزارش وبلاگ دبستانیها، بعضی منابع اعلام نموده اند که وزیر امور خارجه افغانستان در پی دخالت های مشاور شورای امنیت ملی و رئیس اداره امور ریاست جمهوری در کارهای این وزارتخانه، استعفای خود را به اشرف غنی ارائه نموده است.

احتمال استعفای اتمر در پی افزایش دخالت ها در وزارت خارجه افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ دبستانیها، منابعی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان به رسانه ها گفته اند که حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در ملاقات با اشرف غنی نسبت به دخالت حمدالله محب مشاور امنیت ملی و فضل محمود فضلی رئیس اداره امور ریاست جمهوری در صلاحیت های رسمی این وزارتخانه اعتراض نموده است.

به گفته این منابع، اتمر توضیح داد که نمی تواند کوشش های محب و فضلی برای تصاحب صلاحیت های وزارت خارجه افغانستان را تحمل کند و ملاقات آن ها با سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورها نیز برخلاف اصول مرسوم است.

وی همچنین ارسال نامه وزیر امور خارجه آمریکا به وسیله سفارت این کشور در کابل به اشرف غنی را به دلیل بی اعتنایی های داخلی به اصول دیپلماتیک دانست و هشدار داد که اگر کوشش های غیراصولی و دخالت های مخرب محب و فضلی برای دور زدن وزارت خارجه و بی اعتنایی به صلاحیت های رسمی این نهاد ادامه یابد، او از وزارت خارجه دولت استعفا می دهد.

به گزارش اطلاعات روز، اشرف غنی اما در پاسخ به این اعتراضات گفته است که فضلی و محب در هماهنگی با او در امور روابط خارجه و دیپلماتیک افغانستان با سفرای کشورهای خارجی فعال شده اند و اگر اتمر نمی تواند خودش را با این شرایط هماهنگ کند، می تواند استعفا دهد.

گزارش می افزاید که حنیف اتمر نیز استعفایش را نوشته است اما این استعفا هنوز توسط رئیس جمهور افغانستان پذیرفته نشده است.

روزهای گذشته همچنین رسانه های افغانستان اعلام کردند که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور برای اینکه اعضای کابینه و مقامات نظامی و امنیتی را در کنترل خود داشته باشد از شماری از این مقامات درخواست استعفا نامه سفید امضاء نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "احتمال استعفای اتمر در پی افزایش دخالت ها در وزارت خارجه افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال استعفای اتمر در پی افزایش دخالت ها در وزارت خارجه افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید