به احترام سروقامتان والیبال

به گزارش وبلاگ دبستانیها، در حالی که تا چند سال پیش والیبال ایران آرزوها و رویاهای بسیاری را در سر می پروراند و حتی زمانی نیز هدفش در پشت سر گذاشتن مدعیان سنتی آسیا (چین و ژاپن) خلاصه می شد، اما اکنون سروقامتان والیبال ایران با درخشش کم نظیر خود نه تنها آسیا را...

به احترام سروقامتان والیبال

به گزارش وبلاگ دبستانیها، در حالی که تا چند سال پیش والیبال ایران آرزوها و رویاهای بسیاری را در سر می پروراند و حتی زمانی نیز هدفش در پشت سر گذاشتن مدعیان سنتی آسیا (چین و ژاپن) خلاصه می شد، اما اکنون سروقامتان والیبال ایران با درخشش کم نظیر خود نه تنها آسیا را پشت سر گذاشته و جهانی شده اند، بلکه بعد از گذشت 52 سال آرزوی حضور در المپیک را محقق ساخته اند تا ورزش ایران که نه، بلکه کل ایران اسلامی به احترام این کار بزرگ و ارزشمند آنان بایستد و قدردان تلاش هایشان باشد.

موفقیت تاریخی تیم ملی والیبال ایران در شرایطی به دست آمده که برای سال ها این مساله دغدغه ورزش ایران بود که چرا در رشته های تیمی نمی توانیم در عرصه ورزش جهان صاحب موفقیت شویم؟ اما همه باورهای غلطی که برای سال ها بر ورزش ایران سایه افکنده بود در سایه برنامه ریزی جامع و هدفمند مدیران فدراسیون در استفاده از علم روز والیبال و سرمایه گذاری اصولی برروی نوجوانان و جوانان و صد البته تلاش و ممارست بازیکنان تیم ملی والیبال در دو دهه گذشته رنگ باخت تا امروز والیبال ایران نه تنها المپیکی شود، بلکه نامش نیز برای حریفان قابل احترام باشد. بی شک حضور در جمع 12 تیم برتر حاضر در بازی های المپیک 2016 برزیل، دستاورد بزرگی است که ورزش ایران نباید به سادگی از کنار آن عبور کند. تشویق مالی متناسب با این دستاورد بزرگ موضوع قابل توجهی است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید نسبت بدان حساسیت لازم را به خرج داده و سرسری از کنار آن عبور نکنند.

این که با موفقیت تاریخی والیبال نیز بسان دیگر سهمیه های المپیک برخورد شده و تنها نفری ده میلیون تومان به بازیکنان تیم ملی والیبال تعلق گیرد، نمی تواند برخوردی منطقی و از سر ارزش گذاری بر روی این موفقیت بزرگ باشد. هر چند که البته همواره ورزشکاران ایران نشان داده اند مرد و زن روزها و لحظات سخت بوده و مادیات نتوانسته است ذره ای در عزم شان در راه نیل به افتخارات ملی تاثیر گذار باشد.

روزنامه نگار

منبع: تسنیم

به "به احترام سروقامتان والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به احترام سروقامتان والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید