ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش وبلاگ دبستانیها، خبرگزاری خبرنگاران- جن ساکی سخنگوی کاخ سفید بطور تلویحی از ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان اطلاع داد.

ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دبستانیها، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید با حضور در جمع وبلاگ دبستانیها در پاسخ سئوال خبرنگاری در مورد حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و بطور ضمنی رد خروج امریکا از افغانستان گفت : من قصد ندارم مطلبی را پیش از تصمیم گیری و اظهارات رئیس جمهور بیان کنم. امیدوارم شما بتوانید قبل از اول ماه مه سخنی از رئیس جمهور در این زمینه بشنوید. وی بار ها به طور شفاف اعلام نموده است خارج کردن نیرو ها تا تاریخ اول ماه مه به لحاظ عملیاتی بسیار چالش برانگیز است. این هم ضرب الاجلی نیست که وی معین نموده باشد بلکه ضرب الاجلی است که دولت قبلی (دونالد ترامپ) معین نموده است. شرایطی نیز در این زمینه وجود دارد از قبیل کوشش های دیپلماتیک برای مذاکره با طالبان که در چندین هفته اخیر ادامه داشته است. ولی مطمئنا شما در این زمینه شاهد سخنانی از وی خواهید بود.

خبرنگاری از سخنگوی کاخ سفید درباره طرح رئیس جمهور آمریکا درباره حمایت های تولیدنمایندگان سلاح در برابر بحث مسئولیت را پرسید و گفت : رئیس جمهور اخیرا غیرمستقیم گفت که رسیدگی به این موضوع یک مسئله طولانی مدت است. با توجه به تیراندازی های مرگبار اخیر آیا رئیس جمهور باز هم این نظر را دارد؟ آیا از نظر وی این مسئله یک مسئله درازمدت است؟

ساکی: فکر می کنم وی بی شک آن را به عنوان مسئله ای در نظر می گیرد که یک شبه حل نمی گردد. وی اقداماتی را که ما در ایالت ها دیده ایم مشاهده می نماید و از آن ها روحیه می گیرد.... امروز دولت اقدامات اولیه ای را برای پرداختن به مسئله خشونت ناشی از سلاح گفت. اقدامات بیشتری نیز در کار خواهد بود. این دقیقا تعهد رئیس جمهور است؛ و ایشان از قدرت ریاست جمهوری و اراده سیاسی خود برای حمایت از اقدامات کنگره در این زمینه استفاده خواهد نمود. ایشان همچنین این مسئله را درک می نمایند که رهبران و گروه های فعال در زمینه امنیت سلاح که امروز اینجا بودند نقش زیادی دارند که می توانند ایفا نمایند. این افراد به تصویب قوانین در ایالت های کشور در زمینه آنالیز سوابق افراد یاری نموده اند و این امر تاثیر زیادی در کاهش حوادث خشونت بار مسلحانه، قتل و ادم کشی و نیز خودکشی با اسلحه داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید